Muzeum MMK 

 / Museum IMC Bechyně

Mezinárodní muzeum keramiky v Bechyni, pobočka Alšova jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou

Vzniklo v souvislosti s Mezinárodním keramickým sympoziem. Idea založit muzeum keramiky právě v Bechyni však dostávala reálné obrysy již od poloviny padesátých let díky aktivitě druhého ředitele AJG Bořivoje Laudy, vedení města Bechyně, keramické školy a Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Podnětem vzniku sbírky bylo zachování a zpřístupnění unikátních výsledků sympozia, založeného v roce 1966. V roce 2014 obnovilo UPM a AJG deklaraci o spolupráci týkající se tohoto muzea a jeho keramické sbírky, která nyní obsahuje díla více než 400 umělců z celého světa.

www.ajg.cz

Studio Redesign, Anežka Hrubá Cíglerová, 2017
Studio Redesign, Anežka Hrubá Cíglerová, 2017

Nové logo Mezinárodního muzea keramiky v Bechyni

Pro novou výstavní sezónu květen - září 2014 Alšova jihočeská galerie zadala vznik nového loga pražskému grafickému studiu ReDesign založeného na konci devadesátých let absolventy Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Klárou Kvízovou a Petrem Krejzkem. Jejich neotřelý přístup ke grafickému designu nejlépe dokládá ocenění v prestižní soutěži European Design Awards 2010 v kategorii časopisů za vizuál časopisu Živel (od 1995). Tvorba studia je oceňována rovněž v domácích soutěžích včetně Nejkrásnější knihy roku pořádané Památníkem národního písemnictví v Praze, Biennále Brno, Cena Design centra ČR.

Nové logo vychází z pro Bechyni zažitého loga Mezinárodního sympozia keramiky v Bechyni navrženého grafikem a malířem Josefem Flejšarem (1922- 2010), které bylo prvně užito v roce 1962 pro přelomovou výstavu evropské keramiky konanou v Praze pod názvem Mezinárodní výstava keramiky AIC. Logo ve tvaru antického sloupu: dříku ve tvaru meandru - stylizovaného písmena B a hlavice - hrnčířského kruhu, se vžilo pro nejdéle kontinuálně fungujícího keramického sympozia na evropském kontinentě - Mezinárodního sympozia keramiky v Bechyni. Značka známá a často přejímaná keramickými aktivitami ve světě.

Navázat na tuto významnou historii a přitom vytvořit značku pro moderní muzejní instituci navázala autorka loga Anežka Hrubá Cíglerová, také absolventka Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Pro vznik nové značky se zaměřila na antickou hlavici - hrnčířský kruh, který ve variantách loga může připomínat subtilní vázu i monumentální sochařskou realizaci. Tyto varianty loga budou rozpracovány v novém vizuálu a v dalších letech v nových expozicích Mezinárodního muzea keramiky.

www.redesign.cz

© 2017  Všechny textové i obrazové soubory jsou chráněny autorským zákonem. Fotografické materiály poskytli autoři a participující organizace na základě deklarace o spolupráci. Zneužití je trestné!
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky